Nu gaat het WK pas echt beginnen. De simpele zieltjes zijn naar huis, de barbecue-elftallen zijn uitgezwaaid en 32 landen mogen verder in de knock-outfase. We trappen af met Zuid-Afrika tegen Canada. In Los Angeles. Niet direct de affiche waar de gemiddelde supporter maanden voor heeft afgeteld, maar juist daarom ruikt dit naar een heerlijk avondje chaos. Beide landen staan namelijk voor het eerst ooit in de knock-outfase van een WK. Zuid-Afrika begon met een nederlaag tegen Mexico, speelde gelijk tegen Tsjechiƫ en verraste vervolgens Zuid-Korea. Ineens stonden de Bafana Bafana in de volgende ronde. Een prestatie die ongeveer net zo waarschijnlijk werd geacht als een nuchtere vrijgezellenavond in Benidorm. Canada kende een iets spectaculairdere groepsfase. Het startte met een gelijkspel tegen Bosniƫ, vervolgens werd Qatar met 6-0 aan gort geschoten, en daarna volgde een kleine nederlaag tegen Zwitserland. Genoeg voor plaatsing, maar niet voor groepswinst. Afijn, niemand weet eigenlijk wat er gebeurt als twee landen die nog nooit zo ver kwamen elkaar treffen. Wordt het schaakvoetbal? Een zenuwinzinking? Of negentig minuten plus verlenging en penalties vol paniekvoetbal waarbij niemand de fout wil maken? Onze voorspelling? Canada wint nipt.
Laatste alinea alweer. Zie HIERRR, HIERRR en HIERRR drie schitterende dames o zo fraai en hoor DAARRR, DAARRR en DAARRR drie zalige o zo lekkere songs om deze voorbeschouwing mee af te sluiten.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten